De vraag kwam om een uniek logo en huisstijl neer te zetten om op te vallen tussen alle aanbieders. Wat Santing Zonne-energie uniek maakt? Eerlijk en transparant. Deze mooie eigenschappen wilden we weerspiegelen in een huisstijl die zachte rondingen heeft met een logo dat duidelijk herkenbaar en uniek is.
Een modern, clean logo waar je meerdere kanten mee op kan, dat was de opdracht voor Santing Zonne-energie. Tijdens het schetsproces heb ik alle kernwoorden van het bedrijf illustratief onderzocht. Voor mij is dit de beste manier om de kernwaarden van een bedrijf te visualiseren. Uiteindelijk kwam ik op een logo, een modern, simpel logo maar met een alles zeggend beeldmerk voor de oplettende kijker. Naast dat de cirkel een knipoog is naar de zon, is dit de connectie in de zonnepanelen.
Naast het logo mochten we de huisstijl vormgeven en allerlei vormen die hieraan verbonden zijn. Denk niet alleen aan lettertypes en kleuren, maar ook ornamenten om de vormgeving uit te breiden. Dit hebben we verder uitgerold in de bestickering van de bus, borden en de website.
© comnou / sinds 2011 het adres voor branding & websites